|
| People Topics related to WWI aviation personnel |
16 April 2006, 03:03 AM
|
|
|
Guest
|
14-18 aviation french ace
hello to everybody!  ..my grandfather was a french aviation ace of world war 1 (and by the way the only french one to get a victory at the beginning of world war 2) and i am trying to find all documents about him on the net to create a small book of souvenir for the rest of my actual family (excuse my poor english)..i have already some documents on his life and pictures about this period of war time..his name was AMBROGI marius (marc) ..if anyone has information or pictures about him i would appreciate that he lets me a message ! thanks for your cooperation...i have also many pictures about aviation during the 20's and 30's....
|
|
|
|
16 April 2006, 06:24 AM
|
|
|
Two-seater Pilot
|
Marius Ambrogi
Bonjour,
Marius Ambrogi est effectivement un des trois pilotes français à avoir remporté des victoires pendant les deux guerres mondiales. J'ai un peu de documentation sur lui, ainsi qu'un profil couleur de son Nieuport et celui de son Bloch 152 en 1940 décoré du nain simplet sur l'empennage.
Je vous mettrai volontiers tout ça à votre disposition. Contactez-moi via un message privé de ce forum à compter du 2 mai prochain, je suis actuellement en vacances et j'ai vu votre message à partir de l'ordinateur d'un ami...
Cordialement,
DTB
|
16 April 2006, 06:54 AM
|
|
|
Rest in Peace
|
Bonjour...
A moins que vous ne l'ayez deja fait, il me semblerait opportun de concter le SHAA au Chateau de Vincennes, qui devrait pouvoir etre a meme de vous aider efficacement dans vos recherches....
Cependant le probleme du SHAA, en ce moment est leur manque d'effectif... et oui, il n'y a plus de contigent, lequel leur permettait d'avoir un personnel ... suffisant... aussi leurs délais de réponse, restent assez long... l'idéal, est de les contacter, par ecrit et telephoniquement, leurs soummettre l'essentiel de vos questions, de prendre rendez vous et d'aller les voir...
Ce sont des gens tres aimables, qui savent s'impliquer et etre efficaces...
En allant sur place, ils sauront vous guider utilement dans vos recherches et vous rentrerez satisfait... j'en suis certain...
|
|
|
16 April 2006, 10:05 AM
|
|
|
Guest
|
merci beaucoup pour votre réponse et votre conseil de me mettre en rapport avec le shaa ce que je n'ai pas encore fait ...même si leur réponse risque de prendre du temps comme vous me le dites .. merci
Quote:
|
Originally Posted by Philippe JOURDAN
A moins que vous ne l'ayez deja fait, il me semblerait opportun de concter le SHAA au Chateau de Vincennes, qui devrait pouvoir etre a meme de vous aider efficacement dans vos recherches....
Cependant le probleme du SHAA, en ce moment est leur manque d'effectif... et oui, il n'y a plus de contigent, lequel leur permettait d'avoir un personnel ... suffisant... aussi leurs délais de réponse, restent assez long... l'idéal, est de les contacter, par ecrit et telephoniquement, leurs soummettre l'essentiel de vos questions, de prendre rendez vous et d'aller les voir...
Ce sont des gens tres aimables, qui savent s'impliquer et etre efficaces...
En allant sur place, ils sauront vous guider utilement dans vos recherches et vous rentrerez satisfait... j'en suis certain...
|
|
|
|
|
16 April 2006, 04:28 PM
|
|
|
Observer
|
Henri-Nicolas Arcouët & Mission Française d'Aéronautique au Japon (1919-1920-...)
Bonjour fredcaptain !
Interesting... Have you ever come across the name of Henri-Nicolas Arcouët, pilot in the "Escadrille des Cigognes", in the various documentations you have compiled so far on your grandfather’s career as a pilot? Involved in the Mission Militaire Française d'Aéronautique au Japon (MMFAJ), just after WWI, he might have known Baron Shigeno from what I've heard...
Henri-Nicolas Arcouët was my grandfather... Thanks for your cooperation and understanding!
Best Regards,
Tsuru
PS: Ifever you had some information to share, either on my grandfather's name or on the MMFAJ, would you be kind enough to reply to the following thread? I would appreciate it.
Link... WWI Aviation / WWI French A/C in Japan (1919-1920…)?
|
22 April 2006, 10:44 AM
|
|
|
Forum Ace
|
Hi!
Just one picture I have on Ambrogi!
Stood into the Livre d'Or des Moteurs Hispano-Suiza....
But on his prestations you'll know more than I do!
VBR
Jempie
|
|
|
4 May 2006, 10:17 AM
|
|
|
Observer
|
Hello, I have some informations on Marc Ambrogi from a shaa's book.
If you are interested I can scan and send them to you.
|
|
|
9 May 2006, 03:36 AM
|
|
|
Forum Ace of Aces
|
It would be nice if someone could provide an English translation of this "Froggy chit-chat" (no offence intended reference is to the movie "Battle of Britain" and Polish chit-chat).
|
|
|
9 May 2006, 03:56 AM
|
|
|
Two-seater Pilot
|
Froggy Chit-Chat
Well...
As fredcaptain says, his grandfather was the french ace Marius Ambrogi.
He was one of the 3 french aces to score victories during WW1 and WW2. We were offering him some documents about his ancestor, and suggesting him to go to the service historique de la defense in Paris were all the documentation is.
|
Posting Rules
|